Nog
dagen
uren
minuten
seconden tot de maaldag op 2e Paasdag
Wat gaat er gebeuren?
Met zorg en vakmanschap gaan we in 2026 en 2027 de aangetaste delen van de gebouwen en kademuren herstellen en zorgen we dat ons gemaal weer lang meegaat.

Waarom uw hulp belangrijk is
Restauratie is kostbaar. Iedere bijdrage - groot of klein - draagt bij aan het behoud van ons cultureel erfgoed.

Hoe kunt u helpen?
Doneer eenvoudig via deze link of neem contact op met onze beheerder (info@stoomgemaal-arkemheen.nl of 06-53225997).
Dankzij u blijft dit monument springlevend!

Code Rood

In verband met de extreem hoge temperaturen is het stoomgemaal vandaag gesloten.

woensdag 2 december 2020

Orion op de kant voor winteronderhoud

Woensdagmiddag is de stoomboot Orion uit het water getakeld door middel van een kleine kraan. 

Het takelen werd in samenwerking met een paar vrijwilligers gedaan die de Orion onderhouden en bevaren.

Deze winter periode wil men optimaal benutten door diverse klussen op te pakken. 

Hierdoor zal de Orion voor aankomend seizoen er weer helemaal tip top uit zien.

Foto met dank aan Arthur Prins

Geen opmerkingen:

Een reactie posten